Huawei nousi 20 sijaa BrandZ:n maailman arvokkaimpien brändien listalla
Huawein brändi on maailman 50. arvokkain
50
16.6.2016 11:22
Huawei sijoittui jo toisena vuonna peräkkäin maailman sadan arvokkaimman brändin joukkoon.
Kuvat:Huawei.com
Huawei oli yksi 20 parhaasta brändiarvoaan kohentaneesta brändistä ja nousi BrandZ:n ”Top 100 Global Brands” -listalla peräti 20 sijaa sijoittuen 50:nneksi. Markkinatutkimusyhtiö Millward Brownin vuotuisen BrandZ Top 100 Most Valuable Brands -raportin uusimmassa painoksessa Huawein brändi arvioitiin maailman 50. arvokkaimmaksi (18 652 miljardia dollaria). Yhtiön brändiarvo kasvoi 22 prosenttia ja sijoitus kohentui viimevuotisesta raportista peräti 20 sijaa. Huawei oli tämän vuoden raportin 14. eniten brändiarvoaan kasvattanut yritys. Kohentunutta brändiarvoa tukee yhtiön vuoden 2015 vahva taloudellinen tulos. Vuonna 2015 Huawein tulos ylitti 20 miljardia dollaria (miltei 70 prosentin kasvu edelliseen vuoteen) ja yhtiö toimitti 108 miljoonaa älypuhelinta (miltei 44 prosentin kasvu edelliseen vuoteen). ”Huawei vakiinnutti asemansa kolmen suurimman matkapuhelinvalmistajan joukossa vuonna 2015. Tuorein BrandZ:n raportti vahvistaa uskoamme, että olemme oikealla tiellä tavoitellessamme markkinajohtajuutta. Menestys edellyttää, että teemme asioita suurella sydämellä joka markkina-alueella, Suomi mukaan lukien”, Huawein markkinointijohtaja Sofia Lehtimäkisanoo. 2016 BrandZ Top 100 Global Brands -raportti on luettavissa kokonaisuudessaan tästä.
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio-
ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio-
ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.